Wat levert een bedrijfsfilm op?

Bron: Universiteit Twente

Ieder bedrijf heeft een eigen doel met een bedrijfsfilm maar vaak komt het neer op het genereren van leads, interesse wekken bij potentiële klanten en dus verkoop.

Naast de inhoudelijke boodschap van een bedrijfsfilm zijn er ook nog andere pluspunten die het hebben van een bedrijfsfilm aantrekkelijk maken.

Zo score je bijvoorbeeld hoger in Google door video content op je website. Daarnaast toont Google videoresultaten op de eerste pagina bij zoekresultaten en ben je beter vindbaar door het gebruik van Youtube.

Visueel communiceren.
Het is een neurofysiologisch feit dat ons visuele systeem zo complex is dat het ongeveer 80% van onze hersencapaciteit vergt. Dat is de reden waarom we beter kunnen begrijpen en analyseren via de visuele weg.

online

Videomarketing toepassen voor je bedrijf

Bron: Theo de Kleijn
Wanneer heb je voor het laatst een video bekeken op YouTube of Facebook? Wat doe je als eerste als je op een website komt waar een video getoond wordt? Afijn ik hoef jou als ondernemer niet meer uit te leggen dat video het meest “geconsumeerde” content van dit moment is en dit neemt in de toekomst alleen maar toe.

Even een “how to” video opzoeken op YouTube. Naar dat geinige filmpje kijken op Facebook, maar ook videocontent op website’s is niet meer weg te denken.
Zonder videocontent op je website, wordt het steeds lastiger om de websitebezoeker op je website te houden. Het afhaken en “doorzappen“ naar de volgende website wordt steeds meer “gemeen goed”.
Websitebezoekers nemen steeds minder moeite om tekst te lezen. Ze leunen liever achter over en laten zich bedienen door beeld, geluid en tekst. Bedien jij jouw websitebezoeker op hun wenken in 2016 met videocontent?

 

 

BLOGGEN

Bron: Sebastiaan Hendriks

Bij een eigen website zijn we veelal bezig met de lay-out ervan, vaak nog meer dan dat we bezig zijn met de content. Natuurlijk spelen meerdere facetten een belangrijke rol voor je positionering binnen Google, maar je content is een van de belangrijkste.
Als je serieus met je onderneming bezig bent dan is het belang van een goede positie in Google je niet ontgaan. Maar hoe ga jij bovenaan in Google komen? ‘Bloggen’! Dat is het antwoord.
Over het algemeen kun je zeggen dat de beste optimalisatie voor een website het leveren van kwalitatief hoogstaande inhoud, de zogenaamde content, is. Dit in combinatie met een gedegen structuur, en ja, ook video kan je duidelijk vele malen hoger in the rankings brengen!
Het delen van waardevolle content is zelfs zo effectief dat het volgens onderzoek beter werkt dan adverteren.
61% van de consumenten heeft weleens iets gekocht via een blogartikel
77% van de internetgebruikers leest blogartikelen
70% van de consumenten leert een bedrijf liever kennen via content dan via advertenties
Bedrijven die actief bloggen ontvangen gemiddeld 80% meer bezoekers op hun website en generen gemiddeld 126% meer leads.
Meer lezen? Lees dan hier het gehele artikel.